2 DONDE VAS ITA: LA FALCONERA

SITUACIÓ: Serralada Litoral. Garraf
DIFICULTAT: 6a+

LLARGADA: 115 m

ON APARCAR EL COTXE: Actualment la carretera de les corves del Garraf està en obres, per tant es un pel complicat intentar trobar un párquing, però just abans de la corva on està l'entrada hi ha un petit lloc on poder deixar el cotxe.

INTINERARI: L'inici és el més divertit que he fet mai. De moment baixem per un petit caminet fins a la zona de la "platja" on trobem les vies d'escalada de la dona morta. Allà hi ha com un espècie de balcó el qual saltarem fins que al final de la repisa trobem un forat per saltar a les vies.

Realment no saltem, simplement fem un ràpel d'uns 4 m, però atenció que ve el tren i t'has d'agafar fort ja que el "rebufo" es tant fort que gairebé el meu casc arriba a Barcelona abans que jo.

Aquesta maniobra és de les més complicades i ràpides fetes mai, i no per la seva dificultat si no per la rapidesa de fer-les al intentar que no arribi el tren i el pilli.

Un cop a les vies correm uns 30m per a l'interior del túnel, com si perdèssis el tren, vamos. Un cop al forat que hi ha just als 30m un sorollet molt familiar avisa que TREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

Finalment hem de fer un ràpel d'uns 7m fins arribar a un caminet que ens coduirà a l'inici de la via, tot i que quan un ja està casi preparat...TREEEEEEEEEEEEN (recordeu que és la línia del Garraf i gairebé cada 5 minuts hi ha un tren).

L'inici de la vía es justament a la sortida de la cova de la Falconera, apartir d'aquí per sortir o bé per dalt o be tornar a les vies del tren..... i jo crec que ja en tinc bastant del rebufo del rodalies

1 tirada: Realment puja, no puja gaire, ja que es tracta d'un flanqueig una mica, be, bastang guarro, i ho dic en els dos sentits de la paraula, roca descomposta i ams de pescadors. I tot això per a què? docs per anar a buscar un espoló per pujar a la primera reunió. 25 m, 6a+ o 6a/A0.

2 tirada: Diedre cap amunt, la veritat es que la presa es bona, així es que patir poc, però el que estar clar es que les cintes ajuden i com ajuden, no va ser un cinting constant com l'anterior tirada però un parell si que van caure. 30 m, 6a/V+.

3 tirada: Tornem a començar amb un altre diedre, aquest es molt bonic, així es que disfruta perque crec que estem davant del pas més bonic de la via, tira una mica cap enrera pero passat enseguida enfilem cap a la següent reunió sense cap dificultat. 30 m, V/V+.

4 tirada: Al final un parell de resalts seguits d'unes plaquetes on es pot asegurar amb algún friend o tasconet, si el grau està just. Finalment el pi com a tota via, característic que indica el final. 30 m. V.

DESCENS: No el farem perque el cotxe el tenim adalt, aquest cop l'hem fet abans jugant amb els trens els ràpels i les vies

COMPANYS D'ESCALADA I CORDADA: Manolo.

+ A DIR: Encara que alguns no s'ho creguin, vaig matinar i vaig arribar a un dinar a les 13.30h, la veritat es que ni jo m'ho crec. La via de les més maques que mai he fet una delicia per a tots els sentits

QUE RECOMENEM: La crema solar i porteu fissurers i friends, per assegurar alguns passos si aneu justos com jo.