2 DONDE VAS ITA: MAUPAS PER LA VALL DE LYS

MAUPAS PER LA VALL DE LYS

28 agosto 2005

Eren les 7 del matí i en Zruspa i jo començàvem a caminar per la preciosa Vall de Lys, la meteo feia dies que indicava que no era el millor dia per anar a fer un cim, però les nostres ganes de fer el Boum no van impedir que comencéssim a caminar amb un grapat de francesos que sortien a la mateixa hora.

Al cap d'una hora, va començar a ploure, tampoc va ser cap diluvi, però era d'aquella pluja que va caient i et va calant fins als ossos, així es que acompanyats per la boira, va ser l'excusa perfecta per acabar fent els 1.300m de desnivell fins al refugi en tan sols 3 horetes (llamada de la montaña incluida).

A les 10 un cop estàvem al refu, varem fer un petit refrigeri fins a les 5 de la tarda..... havíem d'esperar a que escampes la boira. La gent del refu, tot i que eren francesos, van ser molt agradables, això si, finalment varem decidir instaurar l'anglès com a llengua oficial, almenys entendríem el que ens deien.

A les 5, veient que la boira no escampava, vam decidir anar a fer pic de Maupas, el Boum el deixarem per tornar un altre dia, el paisatge ens deixava sense paraules cada cop que pujàvem una mica més. Totalment blanc. De vegades trobàvem fites i finalment varem arribar a cim a les 6.30 de la tarda. Una finestra de bon temps ens va permetre veure el paisatge més pròxim i acabar de visualitzar la ruta de baixada.

Quan a les 8 arribàvem al refugi, varem ser rebuts com a veritables herois, de fet no era la nostra intenció, però si ens afalaguen.... 4 salutacions i a baixar, que es feia tard. A les 10.30 tornàvem a estar al pàrking recollint les coses i posant marxa ràpidament cap a Vielha, on ens esperaven la Itziar, l'Anna i en Yago, ja dormint, encara que l'aventura tenia un altre inesperat final.

Quan veig una llum de policia a la carretera jo ja penso el pitjor, estrany es el dia que no em paren per demanar-me alguna cosa, així es que dit i fet, al senyor policia no li va agradar gaire que "2 españoles por supuesto" anéssim en un cotxe Andorrà "Pues ha observado usted muy bien señor agente".

Ens van fer parar i ens van demanar la documentació, be a Zruspa no, que no la duia a sobre i vaig aprofitar per guanyar-me un parell de birres si donava fe de que ell era que deia ser.

Finalment el nostre estimat agent ens, perdó, em va tornar la documentació i ens va informar que tots els papers estaven en regla, "Evident si m'ho hagués preguntat ens hauríem estalviat 20 minuts".

11.30 de la nit finalment varem arribar a Vielha, cansats però amb la satisfacció de la feina feta.

Conclusió
Repte superat: varem aconseguir passar el control de policia sense que ens detinguessin.
Premi: En el meu cas dues birres.
Test de repetibilitat: Haurem de tornar per fer el Boum.