2 DONDE VAS ITA: COMENCEN LES PLUGES

COMENCEN LES PLUGES

16 octubre 2006

Vam sortir de Zamora força d'hora, ja que no teniem res per esmorzar i havien d'anar fins al primer poble, avui ens separavem ja que en Lalo havia de tornar a Zamora per reparar la seva bici i jo i en Lluis seguiem cap a Santiago.

Vam parar al primer poble Montamarta a esmorzar, i a descansar una mica, de fet portavem bastanta ventatge respecte al nostre perseguidor, en Lalo. Un cop agafades les forces suficients, decidim continuar cap a Granja de Moreruela, però abans passem pel pantà de Ricobayo.

Allà, no se per quina extranya raó, acabem perdent les marques grogues, i després d'un impresionant ruta quetzal, arribem a la carretera com dos supervivents, continuem fins a Riego del Camino on una amable sra. ens recuinduirá a la via.

A Granja es separen els dos camins, el que va a Astorga i el que va cap a Ourense. Després de pensar molt que el millor seria anar cap a Astorga i d'aquesta manera perdre de vista al Lalo, recordo que ell te la meva càmera i que per tant el millor seria continuar cap a Ourense i que ens trobés. Abans d'això però comprem una mica de menjar, una mica més endavant hi ha un paratge meravellós per descansar.

Després d'un trocet una mica tècnic, arribem a Puente Quintos on fem la parada per dinar, serà allà on tindrem la mala sort de que en Lalo ens atrapi. Després de dinar tornem a tenir la disjuntiva de continuar pel camí o be per la carretera. Decidim pel camí, i un cop allà veiem que aquest és impractible, però tot i així continuem fins que en Luisito cau i... no es fa mal, però això es suficient per tirar cap endarrera.

Arribem a Tábara plovent, i de fet el plugim ens acompanyará ja fins al fina d'etapa a Santa Marta de Tera, un poble molt petit amb un alberg un pel precari i un bar que únicament serveix café amb llet. La botiga no está gaire surtida, així es que la única solució per poder sopar aquell dia, es trucar a l'amo del restaurant del poble del costat per a que ens vingui a buscar.

Després de sopar, prenem el café amb ell i ens explica que ell és l'alcalde del poble, posseeix una cimentera, una benzinera, un hostal.... està molt clar que es tracta d'un mafiós de primera.

Apa cap a l'alberg que demà ens queda una etapa un pel dura.