2 DONDE VAS ITA: PER FI SALAMANCA

PER FI SALAMANCA

14 octubre 2006



Una de les fites de la ruta de la Plata, des del moment que la vaig idear, va ser arribar a Salamanca en dissabte, i d'aquesta manera poder disfrutar de la seva marxa nocturna. El fet es que gràcies als meus companys, això ho vaig poder aconseguir, així es que era el moment de fer via i disfrutar de la tarda i la nit per aquella ciutat.




Ens vam aixecar, i vam anar a esmorzar al bar on el dia anterior haviem passat la nit, el Luisete, possiblement estava una mica més resacos que nosaltres, ja que tots els seus moviments eren molt més lents del normal, però que li farem, la nit es dura i el matí encara molt més.

Feia fred, així es que en Lalo i jo varem començar a fer via, sense gaires preses, ja que el camí a realitzar aquell dia era curt. Al poc temps, abans d'arribar al Pico de la Dueña en Luisete ja ens havia agafat. El camí de fet es una preciositat, tot i estar ciclant per sobre d'un alt envoltat de molins de vent, però dels moderns eh!

A partir d'allà, tot baixada fins a San Pedro de Rozados. En el meu cas la resaca em va castigar, i va ser un dels pocs dies en que no em sentia gens còmoda sobre la bici, l'estòmac en feia mal i tot i ser una etapa fàcil s'em va fer ben feixuga. Finalment varem arribar a Salamanca, i allà vam ser conscients de la realitat del peregrí

No es pot arribar a una ciutat com Salamanca un dissabte de pont sense reservar.... ens va costar suor i llàgrimes trobar un lloc on dormir que no ens tanquèssin les portes a les 22.00h, però finalment ho varem conseguir a casa d'una sra. gran que tenia un piset al centre. Li vam ocupar la casa per un mòdic preu, ja que varem fer un petit negoci amb els companys que haviem conegut la nit anterior.

Després d'una dutxeta ràpida, corrents a fer la visita obligada, casa de les conchas, catedral, esglesies i evidentment la calle del Expolio, aquí està el carrer que més ràpidament ha canviat de nom. Vaig tenir ganes de cridar quelcom a "algú ha perdut els papers!!!" però més val que no entrem a la polèmica.

La nit no va defraudar, de vins i tapes, en el meu cas van haver més vins que tapes i això ho se perque a partir de la segona o tercera copa ja no recordo res més.




No hay comentarios: