2 DONDE VAS ITA: TORNA L' APARTHEID

TORNA L' APARTHEID

17 enero 2007

L'altre dia vaig pujar a Blanes per anar a veure uns pisos, just després de treballar, com sempre que hi vaig, la tradició marca anar als terrasans per fer la copeta de vi i la tapa de calamars, ja sigui estiu o hivern.

Els terrassans és un bar molt antic que es troba al passeig de dintre de Blanes, just al costat de l'Ajuntament. La seva història deu ser molt gran ja que les seves parets fan honor a ella, però per a mi és un record més de la meva vida a Blanes, aquells calamars al passeig.

El fet es que dimecres abans de marxar cap a Barcelona, varem fer la paredeta de costum, el bar estava buit, i des de l'estiu havia canviat i molt.

De primer, vaig trobar que havien pintat i l'havien netejat bastant. En principi és una millora positiva, ja que al mantenir exactament la mateixa decoració fa que no et sentis extrany.... amb els mesos, segur que ens acostumarem i tot tornarà a ser igual, però hi ha una cosa que segur que no tornarà a ser igual.

El fet es que d'acord amb la llei antitabac que va sortir l'any passat, els locals estaven obligats a adecuar-se per fer una part de fumadors. La veritat es que crec que al Terrassans, són un dels pocs bars que ho han fet i això per part meva es d'admirar, però els resultats són els següents
:

El bar està separat per una paret de vidre, la mitat de les taules a un cantó i l'altra mitat a l'altre cantó de forma que els fumadors estan separats del no fumadors. Tot perfecte, la seva ventilació, la seva tele.... la veritat es que tot plegat em va recordar al que possiblement van viure a sudàfrica els seus habitants de raça negra, l'apartheid.

Alguns governants construeixen murs per separar pobles, altres governants es dediquen a separa el seu propi poble.

No hay comentarios: